Linda Kjellberg

3 saker jag hatar

1. När folk som varit tillsammans i någon vecka och skriver/säger jag älskar dig redan då. Jag och Mattias sa inte jag älskar dig förens 2 månader efter vi blivit tillsammans. Vi började skriva det till varandra senare än det till och med. Och även när det är så jäkla mycket gullande typ som bilder på varandra hela tiden, skriver statusar om varandra hela tiden osv. Blir typ äcklad av allt gullande. Blir det typ om Mattias och jag är för söta så mycket. Ännu värre när det är två st som varit tillsammans jätte kort tid. Känns som det inte är så äkta då eller att man typ vill skryta med sin kärlek.

2. När folk som påstår ska vara nära vänner inte ens har skrivit och frågat hur man har det när man varit borta i ett annat land i över en vecka och ska dessutom vara borta 10 veckor till. De ska inte förvänta sig att jag hör av mig till de när de åker iväg kan jag säga till det bara! :-)

3. När folk inte lyssnar när man pratar. Gud jag blir så förbannad! I detta läge handlar det mest om Mattias. När man sitter och verkligen vill berätta något som hänt eller faktiskt något som är viktigt samtidigt som han/någon börjar göra något annat och slutar lyssna så till slut får man liksom ropa "HALLÅ, VARFÖR LYSSNAR DU INTE?" Verkligen ett tecken på att en kille inte kan göra två saker samtidigt!

Six pictures

Här har ni en massa fula bilder från förra veckan. Igår var jag ledig och sov länge och gjorde verkligen ingenting. Var typ less på livet då jag inte mådde bra, inget ville funka, hade hemlängtan och att gå upp tidigt och jobba dagen efter lockade inte mig precis. Idag jobbade jag iaf i Receptionen från 07.00 - 15.00 och fick även stå lite i baren idag. Mötte sedan upp Manda och sedan gick vi till den lilla affären och köpte lite små saker vi behövde. Nu blir det att sitta framför datorerna tills det är dax att gå ner och äta middag, antar att vi sätter oss framför datorerna efter middagen också. KRAM

Svar på tal

Svar: Javisst kan jag berätta hur vi hamnade här osv. Det är nämligen så här att vi som går Hotell och Tursim linjen får möjlighet att åka utomlands i 3:an om man vill såklart. De som valt inriktingen Hotell för välja mellan att åka till Gillingham i England som ligger 40-60 minuter från London eller en skidort uppe i bergen i Italien. Vill man åka till ett annat land eller bara till en annan stad här i Sverige så får man det men då får man fixa praktikplats och boende själv och även betala resan själv. Väljer man något av det skolan erbjuder så får vi allt gratis, resan, boendet och tre måltider om dagen. Så då behöver man alltså bara shopping pengar. Så då är det alltså skolan som betalar. Vi är 14 stycken som går inriktingen hotell och 4 av oss valde England. Men då åker man olika perioder. Sen är det 2 som valde att vara hemma i Sverige. Så 6 stycken ska alltså till italien och göra sin praktik där och sen är det faktiskt 2 som åker och gör sin praktik i Thailand men då får man ju betala själv så att säga. Alla åker alltså i olika perioder. Varför Manda och jag valde England vet jag inte riktigt, vi kände att Italien var inget för oss och vi ville verkligen utomlands men vi ville inte betala något själv. Så vi valde England där ingen av oss någonsin varit. Alltid kul att se och lära sig andra saker. Det är inte ofta man får en sådan här möjlighet.

De som går turism inriktingen som är runt 6 stycken ska på en reseutbildning som är endast i Spanien. Så de kan endast åka dit. De är där endast i 5 veckor, inte i 11 som vi är här i England. Vad de komemr få göra osv har jag faktiskt ingen aning om. Men de är endast 4 som ska till Spanien.

Underbara sol

Hejsan på er, jobbade morgon passet från 06.30 - 10.00 och det gick jätte bra och var även mycket roligare idag. Jag vet ju lite mer hur man ska göra nu med så det rullar på. När jag slutade gick jag upp och mötte Manda och bytte om och sen drog vi ner till den lite större staden som ligger 20 minuter här ifrån. Så åt vi frukost/lunch på KFC. Alltid lika gott! Sen blev det lite shopping också. Har as nice väder här idag också, 17 grader i skuggen och över 20 i solen. Har till och med gott i linne idag för att det är så varmt. Värme är inget ni saknar i Sverige eller? :-)

London baby

Idag var jag och Manda i London. Vi åt hotellfrukosten och sedan ner mot tåget och åkte en timmes tåg och sen så gick vi nästan hela Oxford Street. Vi var så tråkiga och åt faktiskt på Mcdonalds idag. Fick med mig jobbkläderna som vi var tvungna att inskaffa oss. Fick även med mig en fintröja och en gosiströja och en parfym. Vi tog sedan tåget hem så vi var i Gillingham vid halv 9. Nu sitter jag och snackar med min saknade älskling och ska snart krypa ner i sängen för imorgon väntas det jobb i restaurangen mellan 06.30 - 10.00 och sen ett kvällspass mellan 18.30 - 22.00. Hörs imorgon, godnatt!

Now: Work

Hej på er, Hur har ni det denna kväll? Jag ska strax ner och ta en cigg innan jag börjar jobba. Börjar tydligen jobba vid halv 7 och inte vid halv 6. Skönt men samtidigt så har jag suttit och väntat på att någon ska komma helt i onödan. Så lite irreterad är man ändå, jag hoppas denna tiden går snabbt. För jag är sjukt trött och sjukt avis på att Manda nu ska vara ledig och sitta och äta godis. Jaja, får tänka på att jag har ledigt imorgon helt enkelt. :-)

My room

Här har ni tre bilder på mitt lilla rum här i England. Jag har en stor säng, ett skrivbord/sminkbord,en liten tv och en garderob i mitt rum. När jag kommer hem ska ni få se en film när jag filmar hur både mitt och Mandas rum ser ut. Jag är i alla fall klar med mitt första pass nu. Jobbade mellan 06.30 och 10.00. Ska jobba igen sen och då börjar jag vid 17.30 men jag har ingen aning om när jag slutar än. Jag får helt enkelt se ikväll! Manda jobbar i städet idag så hon jobbar tiderna jag jobbade igår. Vilket betyder att vi är lediga själva idag. Vi hinner äta mat ihop ikväll men sedan börjar jag jobba direkt. Men det gör inte så mycket för imorgon har vi ledigt och då är det meningen att vi ska ta oss in till London för lite små shopping, saker som vi måste ha till jobbet och även egen shopping. Åh Det kommer bli riktigt spännande, så förmodligen kommer det in en hel del bilder imorgon! :-)

Första jobbdagen avklarad

Hej på er alla, hur är det med er? Med mig är det bra, bara det att jag är nu trött i hela kroppen efter första jobbdagen. Jobbade som sagt i städ idag mellan 09.00 -17-00. Man städar alla hotellrum ungefär likadant som man gör i Sverige. Sedan hade vi lunch med de som jobbar i Receptionen så då åt jag med Manda. Efter det fortsatte vi att jobba och när alla rummen var klara ska man också städa restaurangen för det gör inte de som jobbar på restaurangen. Sedan sköter vi också all tvätt. Så fick vika tvätt och hela tiden slänga in ny tvätt i tvättmaskinerna. Mötte sedan Manda vid våra rum så bytte jag om och sedan gick vi ner till restaurangen och åt det på bilden åvan. Sen gick vi och handlade i en liten affär bara 10 minuter härifrån. Nu har vi satt oss med våra datorer här ute i korridoren och lär väl göra det hela kvällen framöver. Imorgon jobbar jag i Restaurangen, vet inte de exakta tiderna för tillfället!
Ha en bra kväll och hoppas ni tycker att mitt liv här i England är underhållande. :-)

Seven Pictures from England

Hej på er från England, jag och Manda kom till hotellet vid 11 tiden igårkväll. Då började vi packa upp alla grejer och fixa i rummen. Sedan blev det mys i Mandas säng där jag sov inatt. Idag åt vi god hotellfrulle och sedan upp en sväng och fixa med Wifit då det strulat/strular som satan så bloggandet kan faktiskt bli lite lidande, vi lyckas nu rätt bra med Wifit. Men det vill fortfarande inte funka inne på våra rum så just nu och kvällen framöver lär vi sitta här i våra fåtöljer i korridoren. Vi åkte iaf sedan en runda med Johan som visade oss runt här i närheten av hotellet. Vi handlade även nödvändigheter som tandkräm och sådana saker. Vi handlade självklart gotte till ikväll som vi njuter av nu med våra datorer. Vi mötte sedan upp Debbie som är våran handledare här på hotellet där vi fick lite information om allt. Imorgon börjar vi att jobba, jag börjar i städ mellan klockan 09.00 och 17.00. Spännande! :-)

På väg mot England..

Ja nu börjar resan mot England. Jag ska nu möta upp Manda och säga hejdå till Mattias plus min familj. Nu ska vi möta upp Johan (en lärare som hänger med) oss och lämnar av oss i England och sedan tar vi tåget mot Köpenhamn. Där vi sedan tar flyget vid halv 7 tiden och sedan är det en timmes biltur till hotellet. Sedan får vi vad vi hittar på innan det är läggdax där nere. Har även gjort en header som jag ska ha nu under tiden jag är i England, kommer även blogga nu under katogorin England som jag hoppas att ni kommer läsa.