Linda Kjellberg

Paris # del ett

Hej på er, long time no see. Är hemma från Paris nu och i och med det så kommer nu första delen av Parisbilderna. Kommer nog bli 3, 4 eller 5 inlägg om Paris. Tänkte även skriva och berätta lite om vad vi gjorde de dagarna vi var där. Så vi kan börja med torsdagen, det var då vi åkte från Arlanda. Vi åkte runt 16 tiden och var på flygplatsen i Paris runt 18.30. Då var det bara att hitta en taxi och åka till hotellet. (Vi var på hotellet runt 20.00) och då chekade vi in och lämnade våra saker innan vi gick och letade efter en restaurang i närheten för middag och sen gick vi en runda runt om vårat hotell innan vi gick och la oss.

För er som undrar över hotellet så var det verkligen inget att ha, såg inte ut som på bilderna på internet. Nej, usch. Vi tyckte inte om hotellet alls. Där sätter jag aldrig min fot igen. Dessutom placerade vi oss lite fel i Paris. Vi skulle bott lite mer i kärnan, då vi hamnade i en liten ort i Paris typ. Något jag kommer sträva efter nästa gång man åker dit. För ja jag vill absolut dit igen, älskade Paris som stad när man väl var inne i staden och bland allt folk.

Vi vaknade runt 08 på fredagen och gjorde oss iordning innan vi gick ner mot hamnen som vi bodde nära. Där gick vi nog runt i en timme och letade ett frukostställe och till slut hittade vi ett. Vi satt ute i solen och åt fransk frukost. (Bilderna längst upp.) Efter det tog vi en taxi till Eifeltornet. Där vi gick runt och kollade och fotade en massa. (Några få bilder ovan, fler kommer.) Sedan gick vi i det området en bra stund och njöt i solen. Sedan åt vi även lite crepes och ppocorn. (Bilder från när vi strosade runt i området av Efiltornet finns nedan.) När vi väl kände oss färdiga så åkte vi någon slags bil/tuctuc till nästa sevärdhet, och det får ni helt enkelt se i nästa inägg..wink