Linda Kjellberg

Kategori: Resor

Off to Cypern

Jag och Emmy har pratat sedan i höstas att vi ska boka en resa av årets skattepengar. Något vi började prata mycket om när vi fick reda på ungefär hur mycket vi skulle få tillbaka i skatt. Vi hade pratat om att åka i September. Men sen hade vi en chillkväll hemma hos Emmy och vi började kolla på resor. Vi hittade faktiskt en del resor som var intressanta. Mest Spanien, Bulgarien, Greklad och Cypern. Till slut hittade vi en bra resa till Cypern för bra pris osv. Så vi ville inte vänta med att boka. Så redan innan skattepengarna ens hade kommit så bokade vi en resa till Cypern!

Så ja vi ska alltså åka en vecka till Cypern. Redan den 24 Maj - 1 Juni. Så de är snart avvärd! Vi ska åka från Kastrup-Danmark. Så vi kommer åka tåg ner dit på förmiddagen och sen går flyget på eftermiddagen. Vi åker till en stad som heter Larnaca som ligger jätte nära Ayia napa om man skulle vilja åka dit någon dag/kväll. Vi ska bo på ett hotell som heter Sentido Sandy beach och det är ett fyrsträrnigt hotell. (Bilderna ovan är från hotellet vi ska bo på.) Vi betalade ungefär 4350 kr var för flyg, hotell, transfer till och från flygplatsen och frukost ingår. Vi ska mest fokusera på sol och bad denna resa. Men samtidigt äta gott, dricka drinkar och hitta på lite aktiviteter. Ska bli så skönt att åka iväg lite eftersom jag ska jobba mestandels av sommaren.

Paris # del fem (Mobilbilder)

Bild 1 / Istället för en öl tog jag och Amela en cider på flygplatsen. Bild 2 / Uppe i luften. Bild 3 / Eifeltornet. Bild 4 / Finmiddag på flygplatsen innan hemgång.

Bild 5 / Mat på flygplatsen innan avgång. Bild 6 / En riktigt fin byggnad i inner Paris. Bild 7 / Frukost i solen. Bild 8 / Uppe i luften innan landning.

Bild 9 / Jag framför Eifeltornet. Bild 10 / Selfie på Disneyland. Bild 11 / Finmiddag på flygplatsen innan hemgång. Bild 12 / Close-up på Triumfbågen.

Paris # del fyra

När vi kom in till Disneyland så började någon slags parad som de körde med lite då och då under dagen. Vid 17 var det även då en parad, men en större. Med fler disneyfigurer och disneymusik. Fanns även Disneyfigurer (dräkter med människor i) som sprang runt på Disneyland hela dagen som man kunde fota. Fick inte bild på sådär jätte många av dom, men några ser ni ovan.

Detta var sista inlägget med systembilder från Paris. Har ett inlägg till med mobilbilder från Paris som kommer upp om någon dag. Sen har jag en till resa planerad i slutet av maj. Och när jag kommer hem från den resan (kanske till och med på resan, då datorn åker med) kommer det en massa nya bildbomber. smile

Paris # del tre

På lördagen så spenderade vi hela dagen på Disneyland. Så här är första inlägget från Disneyland. Allmäna foton från båda parkerna. Vi vaknade ganska tidigt på lördagmorgon och fixade i ordning oss, och kvällen innan hade vi varit på Lidl och köpt frukost som vi åt innan vi gick och tåg ut pengar för att sen sätta oss i en taxi till Disneyland. Vi var framme strax efter 10. (De öppnade vid 10) och sen var vi där tills stängning vid 20 och efter det hade de en liten show så vi var kvar till strax efter 21 innan vi tog taxi tillbaka till hotellet och somnade ganska snabbt när vi kom hem till hotellet då vi var helt slut.

Paris # del två

Efter vi hade sett Eifeltornet så åkte vi som sagt en tuctuc till Triumfbågen och stod där och fotade ett tag, när vi kände oss klara där tog vi en taxi till nästa sevärdighet vilket var Notredame. (Bilder på trumfbågen samt notredam längst upp.) Den snygga bilen på bilden ovan kunde man hyra för en dag. Stod några såna runt Eifeltornet. Vid Eifeltornet är det också en bro (Var på den vi stod och fotade, där stod även folk och sålde bilder de hade ritat som ni ser ovan.) Bussar som ni ser längst till höger ovan såg vi hela tiden. Tour bussar både med öppet tak och vanliga dubbeldäckare.

När vi kände oss färdiga med att se på sevärdiheterna så var det dax för mat. Hittade ett bra ställe vid Notradame. Ovan är maten vi åt! Efter det kollade vi på några marknadsstånd dom hade utanför restaurangen på gatan innan vi tog taxi och åkte hem till hotellet för sova.

Här har vi ett gäng bilder som vi tog vid Eifeltornet. laughing

På lördagen var vi på Disneyland och det kommer ett enskilt inlägg om det. De här två sista bilderna ni ser ovan är från söndagen då vi gick på ett köpcenter/stan och shoppade och åt innan vi åkte till flygplatsen vid 17.30 för att åka hem till Sverige igen.

Paris # del ett

Hej på er, long time no see. Är hemma från Paris nu och i och med det så kommer nu första delen av Parisbilderna. Kommer nog bli 3, 4 eller 5 inlägg om Paris. Tänkte även skriva och berätta lite om vad vi gjorde de dagarna vi var där. Så vi kan börja med torsdagen, det var då vi åkte från Arlanda. Vi åkte runt 16 tiden och var på flygplatsen i Paris runt 18.30. Då var det bara att hitta en taxi och åka till hotellet. (Vi var på hotellet runt 20.00) och då chekade vi in och lämnade våra saker innan vi gick och letade efter en restaurang i närheten för middag och sen gick vi en runda runt om vårat hotell innan vi gick och la oss.

För er som undrar över hotellet så var det verkligen inget att ha, såg inte ut som på bilderna på internet. Nej, usch. Vi tyckte inte om hotellet alls. Där sätter jag aldrig min fot igen. Dessutom placerade vi oss lite fel i Paris. Vi skulle bott lite mer i kärnan, då vi hamnade i en liten ort i Paris typ. Något jag kommer sträva efter nästa gång man åker dit. För ja jag vill absolut dit igen, älskade Paris som stad när man väl var inne i staden och bland allt folk.

Vi vaknade runt 08 på fredagen och gjorde oss iordning innan vi gick ner mot hamnen som vi bodde nära. Där gick vi nog runt i en timme och letade ett frukostställe och till slut hittade vi ett. Vi satt ute i solen och åt fransk frukost. (Bilderna längst upp.) Efter det tog vi en taxi till Eifeltornet. Där vi gick runt och kollade och fotade en massa. (Några få bilder ovan, fler kommer.) Sedan gick vi i det området en bra stund och njöt i solen. Sedan åt vi även lite crepes och ppocorn. (Bilder från när vi strosade runt i området av Efiltornet finns nedan.) När vi väl kände oss färdiga så åkte vi någon slags bil/tuctuc till nästa sevärdhet, och det får ni helt enkelt se i nästa inägg..wink

Off to Paris

Som ni kanske fattar på rubriken och bilderna så ska jag till Paris. Jag och Amela bokade nyss resa för en weekend i Paris. Så vi åker den 7:de Mars och åker hem den 10:de Mars. Vi åker från Arlanda, så jag åker upp till Amela redan den sjätte och sover hos henne och likadant den tionde då vi landar på Arlanda typ runt 23.30 så då sover jag hos Amela en natt innan jag tar tåget till Växjö den elfte.

Vi har planerat att äta god mat, dricka några glas champange, shoppa, kolla på sevärdigheter som Eifeltornet samt gå på Disneyland såklart. Ska bli så skönt att komma ifrån Sverige lite och se något nytt. Kul också att den första utomlandsresan med en vän blir faktiskt med min äldsta vän.
Har ni varit i Paris? Tips på restauranger eller något man inte får missa?

Nyår i Stockholm

Hej på er, hoppas ni hade ett bra nyår och får ett underbart 2019. 2019 ska bli mitt år! För att ha mått skit i slutet av 2015,
hela 2016 och sen blivit lite bättre 2017 och ännu bättre 2018 så ska jag må mitt allra bästa under år 2019!

Som ni vet så sependerarde jag mina sista dagar av 2018 i Stockholm och min första dag av 2019 i Stockholm. Jag var alltså hos Amela som bor där. Hon flyttade till Stockholm i februari 2018 och jag har varit och hälsat på hos henne en gång i juni förra året. Dock bodde hon då i andra hand i en studentlägenhet. Nu bor hon som inneboende i en mans lägenhet. Jättefint och mycket finare/trevligare ställe än det förra hon bodde på.

I alla fall så tog jag tåget 13.20 från Växjö i lördags (den 29:e) och var framme i Stockholm runt 18. Mötte då upp Amela och gick då direkt och åt mat. Vi hamnade på Olarys. (Bild längst upp till vänster) Dock var det jätte dålig service där samt tycker inte maten är så god på olarys. Så dit kommer jag inte gå igen. Nästa gång får de bli Vapiano! Runt 20 åkte vi hemåt till hennes lägenhet, där vi fixade madrass, jag packade upp lite och sådär. Amela blev även sjuk och jag var dödstrött efter resan så vi bestämde oss för att vila men somnade runt 22 istället. Vaknade till runt 00 och fixade det sista innan vi gick och la oss för natten.

I söndags (Den 30:e) så tog vi det bara lugnt under dagen då Amela mådde jätte dåligt, hennes element hade också slutat funka så det var nog inte mer än 15 grader under natten så vi var tvungna att köpa ett värme-element. Så vi åkte till Mall of scandinavia. Jag har aldrig varit där så var mysigt att gå där en stund, vi gick väl främst i de butikerna som inte finns i Växjö. Men jag hittade ingenting. Det enda jag köpte var ett rött nagellack då mitt röda är slut. I alla fall vi åt även mat där, tapas som ni ser på bilden längst ner till vänster. Amela köpte då värme-elementet och sen en klänning som hon tänkte ha till nyår. Innan vi åkte hem fikade vi också. Hon voffla med nutella, glass och jordgubbar och jag creps med nutella och jordgubbar. Sen chillade vi hemma innan vi somnade runt 00.

I måndags (Nyår) vaknade vi väldigt tidigt och bara slappade framför datorer, pratade och vilade. Redan runt 12 började vi locka våra hår, och sminka oss. Väl klara runt 14.30 så gjorde vi även mat och åt gott. Meningen var också att vi skulle ha efterrätt. Men vi blev alldeles för mätta och blev aldrig av. Efter maten iaf, gjorde vi i ordning oss det sista. Kläder och lockade till håret lite till. Sen spenderade vi kvällen med att spela kort och dricka alkohol. Runt 22 tiden började vi ta oss in till stan. Mötte upp Mim strax efter 23 och gick då in till klubben, Sense där vi skulle spendera hela kvällen. Vi dansade och hade kul, hittade en tjej, hennes kille och hans kompisar som vi hängde lite med. Slog in 12 slaget på dansgolvet till grym musik. Efter det började Amela må dåligt och ville hem. Plus att lite annat trubbel hände. Så slutade med att vi tog en taxi hem runt 01.30. Väl hemma hos Amela så pratade jag i telefon natten när Amela hade lagt sig.

Igår gick vi inte upp förens klockan var 12. Jag packade min väska och duschade och gjorde mig i ordning, vi åt thamat (Bilden längst ner till höger) och gick en liten runda innan vi åkte in till stan för att jag sen skulle åka hem vid 18.20. Pappa hämtade upp mig på stationen runt 22. och sen packade jag upp lite, gjorde i ordning lite snacks och kollade på Youtube innan jag somnade runt 00 igår.

Idag har jag tagit det lugnt, sov länge. Har varit ute och gott, packat upp väskan helt och ägnat mig åt serier. Tre nätter nu framöver jobbar jag, så ska nu göra mig i ordning för jobbet och sen åka. Har lite inlägg på lager som ska komma upp här i veckan förhoppningsvis. Kram

Min helg i Stockholm

Hej på er, har ni haft en bra helg? Det har jag! Var ju i Stockholm och jag hann inte med att blogga något under tiden jag var där.
Men tänkte nu slänga ihop ett inlägg om vad jag hittade på när jag var i Stockholm.  smile

Tog tåget upp vid 12.10 i torsdags och var framme vid 15.40. Amela mötte då upp mig på stationen och sen gick vi mot stan för att hitta något ställe att äta lunch på. Vi hamnade då på Wayne's Coffee. När vi hade suttit där ett tag så gick vi en runda på stan och köpte småsaker, så som alkohol, brun utan sol mm. Runt 20 tiden tog vi tunnelbanan hem till henne. Sen bara hängde vi framför tv:en, duschade, pratade, jag brun utan solade mig och sen fixade vi i lägenheten innan det var dax att gå och sova runt 23 tiden.

På fredagen vaknade jag av Amelas alarm klocka. Hon gick upp för att fixa sig och så pratade vi under tiden. Sedan runt 9.30 stack hon till jobbet och jag gick då upp och gjorde frukost samt fixade mig. Blev sedan upphämtad av Anders runt 12 och så åkte vi till honom och fika, pratade, kollade ett avsnitt av tunnelbanan och vilade typ. Bara umgicks, han skjusade sedan hem mig så jag var hemma till 18.30. Strax efter kom Amela hem och vi catchade up i en timme om dagen ungefär. Sedan så lagade vi Tacos som vi åt framför tv:en. Sen skulle vi egentligen gått ut med några och ta något glas, men vi var så trötta så vi skippade det och slutade med att vi gick och la oss vid 23 tiden då också.

I lördags så Vaknade vi vid 10.30 och gick upp och åt Tacos rester till frukost. Vi gjorde sen i ordning oss och en fruktsallad och så drog vi ner och satte oss i Vasaparken där vi solade, pratade och spelade lite kort. Runt 14.30 stak vi in till stan för att Amela skulle köpa ett par klackskor för kvällen. Sedan gick vi hem till henne igen där vi båda duschade, lagade mat och åt och sen fixade oss. För att sedan förfesta lite med kortspel. vid 21.30 tåg vi tunnelbanan in till centrum där vi mötte Mim och hans kompis. Sedan drog vi vidare till östermalm där vi hamnade på en klubb som heter Vida där vi spenderade hela natten. Runt 03 stack vi mot Mcdonalds och sen tog Amela och jag en taxi till henne. Vi var hemma runt 05 och somnade stax efter det.

Igår så vaknade jag tidigt för att gå upp och göra mig i ordning, packa det sista utan stress osv. Amela och jag drog in till tågstationen vid 11.30 och så gick vi och handlade lite på Coop innan mitt tåg gick hem mot Växjö vid 12.40. När jag väl anlände i Alvesta stod pappa och Malin och väntade på mig. Sen när jag kom hem packade jag upp väskan, åt mat och har försökt ta mig igenom serier och youtube som jag har missat. Är fortfarande inte ifatt haha. Men iaf så vill jag tacka alla inblandade för den här helgen, särskilt till Amela för att jag fick komma.

Stockholm

Hej på er, allt bra med er? Haft en bra vecka? Sveriges nationaldag idag. Firar ni det på något sätt? Jag hade önskat att vi Sverige firade de på liknande sätt som Norge gör. Hur kul hade inte det varit? Anyway, onsdag idag och jag har för det mestadels bara sovit. (Är så förbaskat trött hela jävla tiden.) Skulle städat mitt rum men orkar nog fan inte det, tror det får bli nästa vecka. Måste hinna duscha idag i alla fall och även packa klart det jag inte kan packa imorgon. För imorgon åker jag till Amela i Stockholm. Ska ju umgås med två andra också när jag väl är där, men åker ju främst för att träffa Amela. Kommer bli så mysigt! Behöver komma bort lite känner jag, varit mycket i tankarna på sistone, så ska bli skönt att prata av sig med henne, få ett miljöombyte och tänka på annat.

Vi får se lite vad vi hittar på när jag är där, tar med mig datorn så får vi se om jag hinner uppdatera er. Annars får jag skriva om helgen när jag väl kommer hem. Svårare än så är det inte. Nej nu ska jag få i mig något att äta och sen ska jag packa klart och duscha. Sedan får vi se vad klockan blir samt vad jag orkar om det ska bli något städat rum eller inte. Hade ju varit jävligt skönt att komma hem till ett städat rum. Är svin trött så ska försöka sova tidigt hade jag tänkt. Kram