Linda Kjellberg

Kategori: Resor

En helg i Göteborg

Åh vilka härliga två dygn vi haft i Göteborg. Åkte dit med pappa, Malin och Åsa i lördagsmorse. Med ett frukoststopp på Mcdonalds så åkte vi sen sovandes vidare till Göteborg. Sen spenderade vi hela dagen på Liseberg.Har lite av en tradition att åka till Liseberg 1 gång varje sommar. Men förra sommaren blev det tyvärr inte så. Så blev revansch i år. (Fyra bilder längst upp, samt första bilden längst ner) Vi gick från Liseberg runt 31.30 på kvällen och så tog vi bilen och åkte till hotellet vi skulle bo på under natten. Vi chekade in, bytte till myskläder, köpte lite vin och gick ner till lobbyn pch spelade på hästar. (Bild nummer 2 längst ner.) Sen gick vi upp på rummet och duschade och åt lite snacks framför tv innan vi somnade. Gick upp vid 09 igår för att sen mötta upp de andra för lite hotellfrukost (Bild längst ner till höger.) Efter frukosten så gjorde vi iordning oss innan vi tg bilen ner till Nordstan och gick en shoppingrunda på cirka 3, 4 timmar. Fick faktiskt med mig en hel del hem. Sen innan vi åkte hemåt så åt vi supergod mat på Jensens Böfhouse. Hade det supermysigt med familjen. :-)

Cypern #Del två

Picture 1 / En av morgornas frukostar. Picture 2 / En selfie första dagen. (Ni ser ju hur bleka vi var)
Picture 3 / Solnedgång från balkongen. Picture 4 / Brännan från första dagen.

Picture 5 / Bild på mig och Emmy när vi var ute och gick i området där vi bodde och letade tatueringsstudio för jag skulle boka tatueringstid.
Picture 6 / Första kvällens drinkar. Picture 7 / Bra bränna nästsista dagen. Picture 8 / Emmy fotade mig när jag doppade mig i havet.

Picture 9 / Första pooldrinkarna. Picture 10 / Selfie. Första gången jag sminkade mig på resan (När jag skulle på dejt.)
Picture 11 / Brännan sista soldagen. Picture 12 / När vi gick vid stranden en av de första dagarna.

Picture 13 / Bruna och glada vid poolen. Picture 14 / Första dagens middag.
Picture 15 / Selfie bland blommorna. Picture 16 / Ja, det dracks en och annan drink.

Cypern #Del ett

Picture 1 / På tåget mot flygplatsen. Picture 2 / En av mina två tatueringar jag gjorde sista dagen. Picture 3 / PÅ flyget till Cypern.
Picture 4 / Tatuering nummer två som gjordes sista dagen. (Där ser ni även min bränna)

Picture 5 / En benbild på en av kvällarna. Picture 6 / I Solen, med en cigg och bra bränna.
Picture 7 / En av kvällarnas solnedgångar från Balkongen. Picture 8 / Rumpbild i solbeden andra heldagen.

Picture 9 / Drinkar vid poolen selfie första heldagen är ju en standard. Picture 10 / Gick en runda runt stranden bland de första dagarna.
Picture 11 / Gangster Emmy i solen. Picture 12 / En av alla middagar vi åt.

Picture 13 / Våra sista drinkar sista kvällen på hotellet. Picture 14 / Min älsklingskatt som jag ville ta med mig hem. Blev helt kär i henne, hon var dessutom havande och skulle när som helst föda en massa kattbebisar. Picture 15 / Poolen vi badade i mest under dagarna. Picture 16 / En solbränd selfie med fräknar.

Wow vilken underbar vecka jag och Emmy har haft i Cypern. Vi har bara ägnat oss till att slappa. Badat, solat, druckigt drinkar och ätit en massa gott. Bara njutit av att ha varit i väg helt enkelt. De två första dagarna blåste det en del och var runt 26-28 grader. De andra dagarna var det mellan 30 och 35+ varje dag. Helt underbart! Vi gick upp runt 08.30 varje morgon och så gick vi ner och åt hotellfrukost. Sedan gick vi upp på hotellrummet igen för att packa strandväskan, smörja in oss, borsta tänderna och allt sådant innan vi traskade ner mot solbedarna där vi sedan låg till mellan 16-18 varje dag. Då var det solning, badning, spelade av kort och drinkar som gällde. Sen gick vi alltid upp och duschade och gjorde i ordning oss och slappade i rummet innan vi gick ut på kvällkvisten för att se oss lite omkring, handla lunch till dagen efter samt äta middag och dricka alkohol.

På tisdagen så träffade jag även en kille som jag började flirta ganska mycket med. Så på tisdagkvällen hade vi en dejt på stranden och drack vin och som slutade i lite hångel. Sen sågs vi varje dag efter det. Han jobbade som badvakt på hotellet så jag hade hela tiden någonting fint att kolla på haha. Rolig historia hur vi började prata också, men det kan vi ta någon annan gång. Var sorligt att lämna honom när vi skulle hem. Men fick en liten mysig hejdå puss innan jag lämnade hotellet. Men det var mysigt med en liten semesterflirt. Behövde det faktiskt, haha.

Off to Cypern

Jag och Emmy har pratat sedan i höstas att vi ska boka en resa av årets skattepengar. Något vi började prata mycket om när vi fick reda på ungefär hur mycket vi skulle få tillbaka i skatt. Vi hade pratat om att åka i September. Men sen hade vi en chillkväll hemma hos Emmy och vi började kolla på resor. Vi hittade faktiskt en del resor som var intressanta. Mest Spanien, Bulgarien, Greklad och Cypern. Till slut hittade vi en bra resa till Cypern för bra pris osv. Så vi ville inte vänta med att boka. Så redan innan skattepengarna ens hade kommit så bokade vi en resa till Cypern!

Så ja vi ska alltså åka en vecka till Cypern. Redan den 24 Maj - 1 Juni. Så de är snart avvärd! Vi ska åka från Kastrup-Danmark. Så vi kommer åka tåg ner dit på förmiddagen och sen går flyget på eftermiddagen. Vi åker till en stad som heter Larnaca som ligger jätte nära Ayia napa om man skulle vilja åka dit någon dag/kväll. Vi ska bo på ett hotell som heter Sentido Sandy beach och det är ett fyrsträrnigt hotell. (Bilderna ovan är från hotellet vi ska bo på.) Vi betalade ungefär 4350 kr var för flyg, hotell, transfer till och från flygplatsen och frukost ingår. Vi ska mest fokusera på sol och bad denna resa. Men samtidigt äta gott, dricka drinkar och hitta på lite aktiviteter. Ska bli så skönt att åka iväg lite eftersom jag ska jobba mestandels av sommaren.

Paris # del fem (Mobilbilder)

Bild 1 / Istället för en öl tog jag och Amela en cider på flygplatsen. Bild 2 / Uppe i luften. Bild 3 / Eifeltornet. Bild 4 / Finmiddag på flygplatsen innan hemgång.

Bild 5 / Mat på flygplatsen innan avgång. Bild 6 / En riktigt fin byggnad i inner Paris. Bild 7 / Frukost i solen. Bild 8 / Uppe i luften innan landning.

Bild 9 / Jag framför Eifeltornet. Bild 10 / Selfie på Disneyland. Bild 11 / Finmiddag på flygplatsen innan hemgång. Bild 12 / Close-up på Triumfbågen.

Paris # del fyra

När vi kom in till Disneyland så började någon slags parad som de körde med lite då och då under dagen. Vid 17 var det även då en parad, men en större. Med fler disneyfigurer och disneymusik. Fanns även Disneyfigurer (dräkter med människor i) som sprang runt på Disneyland hela dagen som man kunde fota. Fick inte bild på sådär jätte många av dom, men några ser ni ovan.

Detta var sista inlägget med systembilder från Paris. Har ett inlägg till med mobilbilder från Paris som kommer upp om någon dag. Sen har jag en till resa planerad i slutet av maj. Och när jag kommer hem från den resan (kanske till och med på resan, då datorn åker med) kommer det en massa nya bildbomber. smile

Paris # del tre

På lördagen så spenderade vi hela dagen på Disneyland. Så här är första inlägget från Disneyland. Allmäna foton från båda parkerna. Vi vaknade ganska tidigt på lördagmorgon och fixade i ordning oss, och kvällen innan hade vi varit på Lidl och köpt frukost som vi åt innan vi gick och tåg ut pengar för att sen sätta oss i en taxi till Disneyland. Vi var framme strax efter 10. (De öppnade vid 10) och sen var vi där tills stängning vid 20 och efter det hade de en liten show så vi var kvar till strax efter 21 innan vi tog taxi tillbaka till hotellet och somnade ganska snabbt när vi kom hem till hotellet då vi var helt slut.

Paris # del två

Efter vi hade sett Eifeltornet så åkte vi som sagt en tuctuc till Triumfbågen och stod där och fotade ett tag, när vi kände oss klara där tog vi en taxi till nästa sevärdighet vilket var Notredame. (Bilder på trumfbågen samt notredam längst upp.) Den snygga bilen på bilden ovan kunde man hyra för en dag. Stod några såna runt Eifeltornet. Vid Eifeltornet är det också en bro (Var på den vi stod och fotade, där stod även folk och sålde bilder de hade ritat som ni ser ovan.) Bussar som ni ser längst till höger ovan såg vi hela tiden. Tour bussar både med öppet tak och vanliga dubbeldäckare.

När vi kände oss färdiga med att se på sevärdiheterna så var det dax för mat. Hittade ett bra ställe vid Notradame. Ovan är maten vi åt! Efter det kollade vi på några marknadsstånd dom hade utanför restaurangen på gatan innan vi tog taxi och åkte hem till hotellet för sova.

Här har vi ett gäng bilder som vi tog vid Eifeltornet. laughing

På lördagen var vi på Disneyland och det kommer ett enskilt inlägg om det. De här två sista bilderna ni ser ovan är från söndagen då vi gick på ett köpcenter/stan och shoppade och åt innan vi åkte till flygplatsen vid 17.30 för att åka hem till Sverige igen.

Paris # del ett

Hej på er, long time no see. Är hemma från Paris nu och i och med det så kommer nu första delen av Parisbilderna. Kommer nog bli 3, 4 eller 5 inlägg om Paris. Tänkte även skriva och berätta lite om vad vi gjorde de dagarna vi var där. Så vi kan börja med torsdagen, det var då vi åkte från Arlanda. Vi åkte runt 16 tiden och var på flygplatsen i Paris runt 18.30. Då var det bara att hitta en taxi och åka till hotellet. (Vi var på hotellet runt 20.00) och då chekade vi in och lämnade våra saker innan vi gick och letade efter en restaurang i närheten för middag och sen gick vi en runda runt om vårat hotell innan vi gick och la oss.

För er som undrar över hotellet så var det verkligen inget att ha, såg inte ut som på bilderna på internet. Nej, usch. Vi tyckte inte om hotellet alls. Där sätter jag aldrig min fot igen. Dessutom placerade vi oss lite fel i Paris. Vi skulle bott lite mer i kärnan, då vi hamnade i en liten ort i Paris typ. Något jag kommer sträva efter nästa gång man åker dit. För ja jag vill absolut dit igen, älskade Paris som stad när man väl var inne i staden och bland allt folk.

Vi vaknade runt 08 på fredagen och gjorde oss iordning innan vi gick ner mot hamnen som vi bodde nära. Där gick vi nog runt i en timme och letade ett frukostställe och till slut hittade vi ett. Vi satt ute i solen och åt fransk frukost. (Bilderna längst upp.) Efter det tog vi en taxi till Eifeltornet. Där vi gick runt och kollade och fotade en massa. (Några få bilder ovan, fler kommer.) Sedan gick vi i det området en bra stund och njöt i solen. Sedan åt vi även lite crepes och ppocorn. (Bilder från när vi strosade runt i området av Efiltornet finns nedan.) När vi väl kände oss färdiga så åkte vi någon slags bil/tuctuc till nästa sevärdhet, och det får ni helt enkelt se i nästa inägg..wink

Off to Paris

Som ni kanske fattar på rubriken och bilderna så ska jag till Paris. Jag och Amela bokade nyss resa för en weekend i Paris. Så vi åker den 7:de Mars och åker hem den 10:de Mars. Vi åker från Arlanda, så jag åker upp till Amela redan den sjätte och sover hos henne och likadant den tionde då vi landar på Arlanda typ runt 23.30 så då sover jag hos Amela en natt innan jag tar tåget till Växjö den elfte.

Vi har planerat att äta god mat, dricka några glas champange, shoppa, kolla på sevärdigheter som Eifeltornet samt gå på Disneyland såklart. Ska bli så skönt att komma ifrån Sverige lite och se något nytt. Kul också att den första utomlandsresan med en vän blir faktiskt med min äldsta vän.
Har ni varit i Paris? Tips på restauranger eller något man inte får missa?