Linda Kjellberg

Kategori: Vardag

My birthday and birthdayparty

Åh hej på er, vecka 30 här. Min födelsedagsvecka haha. Haft så mycket att göra denna veckan med plugg och jobb. Sen i onsdags fyllde jag år. Jobbade natten innan så sov under dagen på onsdagen. Sen fixade jag mig och så åkte jag, pappa, Malin och Åsa ner till stan för att äta på Massimo. Var första gången jag åt där och jag gillade absolut inte maten där tyvärr. Inte min stil av mat. Är mer "vuxenmat" om man kan säga så haha. Åkte sen hem för paketöppning och tårta. Sen spenderade jag natten hos killen jag precis börjat träffa. Så får se om det blir någonting mellan oss, då detta var andra gången vi träffades.

Igår så firade jag mig med mina närmaste tjejer samt Olle och Thom hos mig. Vi var runt 10 personer. Hade gjort bål (Som förövrigt blev skitäcklig haha.) Sen drack vi alkohol, pratade och spelade spel. Fick bland annat 5 vinflaskor av tjejerna och 4 drack vi upp igår haha. Blev i alla fall en lyckad och väldigt varm kväll!

Så mycket som händer just nu

Hej på er, får ursäkta så mycket för det ekat tomt här i över en månad. Hur är det med er? Med mig är det sådär. Denna veckan har det varit hemskt faktiskt. Men försöker blicka framåt till lite roligare saker soom händer framöver. Men det har hänt en hel del sen jag kom hem från Cypernresan. Har varit mycket fest och alkohol med vännerna, Det är många födelsedagsfester och sommar. Då blir det alltid mer alkohol än på resten av året. Det har även varit lite drama med vännerna tyvärr (Men det är löst nu tack och lov, man hatar ju att bråka med personer man tycker om), det har varit mycket jobb, det har hänt hemska saker på jobbet. Jag har mått ganska dåligt senaste tiden för nya saker har hänt i livet tyvärr. Vilket är typiskt när man faktiskt börjar må bra! Sen har det varit mycket med skola och plugg. För från och med måndag börjar jag plugga, till undersköterska. Sen fyller jag även 23 år på onsdag, så nästa helg ska det sjävklart firas med vännerna. Jag ska även träffa en kille på lördag, så får hoppas det blir trevligt. Ska vara uppe nu till strax efter 08 då jag ska ringa ett samtal och sedan ska jag försöka sova några timmar för att sen jobba natten som kommer då jag varit sjuk mina andra två jobbnätter denna veckan. Ska försöka förbättra mig med bloggen, älskar ju att blogga. Så det händer inte att jag slutar blogga. Men ibland blir det lite mycket i livet antingen pga mycket saker som händer eller så är det mycket i mitt huvud. Då blir det lite uppehåll. Ibland är det bara motivationen eller att jag inte har något att skriva om som gör att bloggen står blankt!

Cypern #Del två

Picture 1 / En av morgornas frukostar. Picture 2 / En selfie första dagen. (Ni ser ju hur bleka vi var)
Picture 3 / Solnedgång från balkongen. Picture 4 / Brännan från första dagen.

Picture 5 / Bild på mig och Emmy när vi var ute och gick i området där vi bodde och letade tatueringsstudio för jag skulle boka tatueringstid.
Picture 6 / Första kvällens drinkar. Picture 7 / Bra bränna nästsista dagen. Picture 8 / Emmy fotade mig när jag doppade mig i havet.

Picture 9 / Första pooldrinkarna. Picture 10 / Selfie. Första gången jag sminkade mig på resan (När jag skulle på dejt.)
Picture 11 / Brännan sista soldagen. Picture 12 / När vi gick vid stranden en av de första dagarna.

Picture 13 / Bruna och glada vid poolen. Picture 14 / Första dagens middag.
Picture 15 / Selfie bland blommorna. Picture 16 / Ja, det dracks en och annan drink.

Cypern #Del ett

Picture 1 / På tåget mot flygplatsen. Picture 2 / En av mina två tatueringar jag gjorde sista dagen. Picture 3 / PÅ flyget till Cypern.
Picture 4 / Tatuering nummer två som gjordes sista dagen. (Där ser ni även min bränna)

Picture 5 / En benbild på en av kvällarna. Picture 6 / I Solen, med en cigg och bra bränna.
Picture 7 / En av kvällarnas solnedgångar från Balkongen. Picture 8 / Rumpbild i solbeden andra heldagen.

Picture 9 / Drinkar vid poolen selfie första heldagen är ju en standard. Picture 10 / Gick en runda runt stranden bland de första dagarna.
Picture 11 / Gangster Emmy i solen. Picture 12 / En av alla middagar vi åt.

Picture 13 / Våra sista drinkar sista kvällen på hotellet. Picture 14 / Min älsklingskatt som jag ville ta med mig hem. Blev helt kär i henne, hon var dessutom havande och skulle när som helst föda en massa kattbebisar. Picture 15 / Poolen vi badade i mest under dagarna. Picture 16 / En solbränd selfie med fräknar.

Wow vilken underbar vecka jag och Emmy har haft i Cypern. Vi har bara ägnat oss till att slappa. Badat, solat, druckigt drinkar och ätit en massa gott. Bara njutit av att ha varit i väg helt enkelt. De två första dagarna blåste det en del och var runt 26-28 grader. De andra dagarna var det mellan 30 och 35+ varje dag. Helt underbart! Vi gick upp runt 08.30 varje morgon och så gick vi ner och åt hotellfrukost. Sedan gick vi upp på hotellrummet igen för att packa strandväskan, smörja in oss, borsta tänderna och allt sådant innan vi traskade ner mot solbedarna där vi sedan låg till mellan 16-18 varje dag. Då var det solning, badning, spelade av kort och drinkar som gällde. Sen gick vi alltid upp och duschade och gjorde i ordning oss och slappade i rummet innan vi gick ut på kvällkvisten för att se oss lite omkring, handla lunch till dagen efter samt äta middag och dricka alkohol.

På tisdagen så träffade jag även en kille som jag började flirta ganska mycket med. Så på tisdagkvällen hade vi en dejt på stranden och drack vin och som slutade i lite hångel. Sen sågs vi varje dag efter det. Han jobbade som badvakt på hotellet så jag hade hela tiden någonting fint att kolla på haha. Rolig historia hur vi började prata också, men det kan vi ta någon annan gång. Var sorligt att lämna honom när vi skulle hem. Men fick en liten mysig hejdå puss innan jag lämnade hotellet. Men det var mysigt med en liten semesterflirt. Behövde det faktiskt, haha.

Femton nya av livets roligheter

Picture 1 / Fin solnedgång i våras. Picture 2 / Bild från när vi firade Ella förra vintern. Picture 3 / Selfie.
Picture 4 / En bild från när vi firade Emmy i början av året. Picture 5 / Mysig bild på Josse, mig och Emmy.

Picture 6 / En bild från förra sommren. Picture 7 / Lunch på Skåres. Picture 8 / Den snyggaste tavlan jag någonsin sett. Vill så ha!
Picture 9 / Selfie. Picture 10 / Hockey, mat och en nyfiken kisse.

Picture 11 / Mat på fyrakrogar med härligt gäng. Picture 12 / Nya skor, Buffalo. Picture 13 / Var på Anskinclinics nya lokalöppning i början av maj.
(Där jag gör mina läppar.) Picture 14 / Bild på rumpan när jag tränade mycket i vintas/början av i våras. Picture 15 / Lunch med Emmy.

Valborg

Trevlig valborg på er allihopa! Hoppas ni hade en bra valborg. Jag hade det jätte trevligt. Jag, Emmy och Fanny åkte till Ella och Samme där även Casse och Ludde var. Vi grillade god mat och drack alkohol och bara umgås. Det vi brukar göra. Brukar bli god mat och vin med dessa nu mera hehe. Vi körde lite lekar, pratade allmänt om livet. Slutade med att jag faktiskt blev jätte full. Även om man får ångest dagen efter av att man inte kommit ihåg hela resan hem så är jag så glad att jag är över det steget att jag blir fly förbannad/får panikattacker eller är elak mot mina vänner som jag tyvärr var när jag mådde som värst och alltid drack mig så full för att dränka mina sorger. Beundrar faktiskt mina dårvarande vänner att de orkade med mig när jag var som allra värst. Ser min syster gå igenom detta med en nära vän till henne just nu. Där hon är kompisen till den som mår dåligt och sänker sina sorger i alkohol. Det är inte kul alltså. Har liksom inte sett det från det perspektivet innan och dom har inte heller det från mitt perspektiv och därför förstod vi inte varandra så bra. Det är synd att det slutade så! Det är också synd att vi alla valde att sluta våran vänskap när jag började må bättre. För de hade nog varit så glada för min skull om de hade sett hur mycket bättre jag mår nu och hur mycket jag har förändrats. Men sånt är livet. Vi alla mår bra nu och det är ju det som är huvudsaken. :-)

Underbara vår

Hur bra påsk har ni haft? Jag menar kan man ens ha en dålig påsk när vädret har levererat som den har gjort? Jag var faktiskt ledig hela påskhelgen. Jobbade natten mellan skärtorsdagen och långfredagen. Men gick alltså av förra veckas pass fredagmorgon och är ledig till imorgon. Så går på veckans pass onsdag-torsdag natt och jobbar då tre nätter. Men i alla fall fick ju då fem nätter ledigt och har då njutit för fullt av vädret och av att kunna sova ut. I fredags gjorde jag mina läppar. Ja jag ha gjort fillers i läpparna. Syns dock inte så mycket på bild. Så vet ej hur jag ska göra ett inlägg om det!? Får se om det blir något inlägg eller om det får vänta tills nästa gång jag fyllt på läpparna. Ska på återbesök om 4-6 månader. För då ska man fylla på då de mesta har gått ur, men ska då lägga i lite mer än vad jag gjorde nu första gången. I alla fall åkte sedan hem och fixade till mig innan jag tog bussen till Ella och Sammes nya lägenhet. De flyttade alltså i fredags till Hovsaga från stan till en större lägenhet. Vi åt pizza, drack vin och pratade massa skit.

I lördags blev mina planer inställda så gjorde inte så mycket faktiskt. Bara njöt av vädret och av att vara ledig. I söndags Var hela släkten på pappas sida hos farmor för att fira henne i efterhand samt påsk. Så de bjöds på smörgåstårta samt min favorittårta. Var mysigt att hela släkten var samlade då det händer så sällan nu mera. Sen blev kvällens planer inställda i sista sekund. I måndags lika så. Alla planer blev inställda i sista sekund så blev bara hemma. Det enda som hände var att jag, pappa, Malin och Åsa var hos Åsa där vi hade årets första grillning. Så gott! Och vi satt och njöt av maten i solen.

Idag så blev det äntligen av att jag och Emmy tog ett/två glas i stan. Meningen var ju att Amela skulle hängt med de två kvällarna innan. Men hon hade tyvärr redan åkt hem till Stockholm då så det blev ju inte så. Tråkigt! Träffade dock Anna en snabbis som jag inte träffat på åtminstone hela detta året. Så det var mysigt och se henne även om de var typ 15 minuter då hon skjutsade ner mig och Emmy till stan. Egentligen skulle vi sätta oss på Trädgården och ta ett glas men de var så blåsigt så vi valde att gå till PM Tak istället. Bilderna ovan är 1 av 2 drinkar vi drack på Pm. Vi åkte sen hem till henne, bokade tågbiljetter till Cypernresan, pratade skit och kollade ikapp Paradise hotel.

Off to Cypern

Jag och Emmy har pratat sedan i höstas att vi ska boka en resa av årets skattepengar. Något vi började prata mycket om när vi fick reda på ungefär hur mycket vi skulle få tillbaka i skatt. Vi hade pratat om att åka i September. Men sen hade vi en chillkväll hemma hos Emmy och vi började kolla på resor. Vi hittade faktiskt en del resor som var intressanta. Mest Spanien, Bulgarien, Greklad och Cypern. Till slut hittade vi en bra resa till Cypern för bra pris osv. Så vi ville inte vänta med att boka. Så redan innan skattepengarna ens hade kommit så bokade vi en resa till Cypern!

Så ja vi ska alltså åka en vecka till Cypern. Redan den 24 Maj - 1 Juni. Så de är snart avvärd! Vi ska åka från Kastrup-Danmark. Så vi kommer åka tåg ner dit på förmiddagen och sen går flyget på eftermiddagen. Vi åker till en stad som heter Larnaca som ligger jätte nära Ayia napa om man skulle vilja åka dit någon dag/kväll. Vi ska bo på ett hotell som heter Sentido Sandy beach och det är ett fyrsträrnigt hotell. (Bilderna ovan är från hotellet vi ska bo på.) Vi betalade ungefär 4350 kr var för flyg, hotell, transfer till och från flygplatsen och frukost ingår. Vi ska mest fokusera på sol och bad denna resa. Men samtidigt äta gott, dricka drinkar och hitta på lite aktiviteter. Ska bli så skönt att åka iväg lite eftersom jag ska jobba mestandels av sommaren.

Utflyttningsmiddag/vin/bowlingkväll

Åh vilken mysig kväll de blev igår! Ella hade ordnat en liten utflyttningsmidddag/vinkväll/bowlingkväll. Så vi åkte till Ella för mat. Kycklingtacos. Supergott! Sen blev det prat och vin. Vid 22 var det dax för bowling, diskobowling. Där vi även drack en del. När vi gick därifrån var jag lite lullig ändå hehe. Vi gick sen till Ella en stund till innan det var dax att åka hem. Insåg när jag kom hem att jag fasiken var fullare än vad jag hade tänkt bli haha. Men kul hade jag iaf. Det märktes också att jag inte alls är bra på bowling med alkohol i blodet. Jag som brukar vara rätt okej på bowling. Brukar aldrig komma bland dom sista vilket jag gjorde denna gång, tävlingsmänniskan i mig var inte glad. Detta gnagde mig hela kvällen/natten sen.

Paris # del fem (Mobilbilder)

Bild 1 / Istället för en öl tog jag och Amela en cider på flygplatsen. Bild 2 / Uppe i luften. Bild 3 / Eifeltornet. Bild 4 / Finmiddag på flygplatsen innan hemgång.

Bild 5 / Mat på flygplatsen innan avgång. Bild 6 / En riktigt fin byggnad i inner Paris. Bild 7 / Frukost i solen. Bild 8 / Uppe i luften innan landning.

Bild 9 / Jag framför Eifeltornet. Bild 10 / Selfie på Disneyland. Bild 11 / Finmiddag på flygplatsen innan hemgång. Bild 12 / Close-up på Triumfbågen.