Linda Kjellberg

Kategori: Vardag

Underbara vår

Hur bra påsk har ni haft? Jag menar kan man ens ha en dålig påsk när vädret har levererat som den har gjort? Jag var faktiskt ledig hela påskhelgen. Jobbade natten mellan skärtorsdagen och långfredagen. Men gick alltså av förra veckas pass fredagmorgon och är ledig till imorgon. Så går på veckans pass onsdag-torsdag natt och jobbar då tre nätter. Men i alla fall fick ju då fem nätter ledigt och har då njutit för fullt av vädret och av att kunna sova ut. I fredags gjorde jag mina läppar. Ja jag ha gjort fillers i läpparna. Syns dock inte så mycket på bild. Så vet ej hur jag ska göra ett inlägg om det!? Får se om det blir något inlägg eller om det får vänta tills nästa gång jag fyllt på läpparna. Ska på återbesök om 4-6 månader. För då ska man fylla på då de mesta har gått ur, men ska då lägga i lite mer än vad jag gjorde nu första gången. I alla fall åkte sedan hem och fixade till mig innan jag tog bussen till Ella och Sammes nya lägenhet. De flyttade alltså i fredags till Hovsaga från stan till en större lägenhet. Vi åt pizza, drack vin och pratade massa skit.

I lördags blev mina planer inställda så gjorde inte så mycket faktiskt. Bara njöt av vädret och av att vara ledig. I söndags Var hela släkten på pappas sida hos farmor för att fira henne i efterhand samt påsk. Så de bjöds på smörgåstårta samt min favorittårta. Var mysigt att hela släkten var samlade då det händer så sällan nu mera. Sen blev kvällens planer inställda i sista sekund. I måndags lika så. Alla planer blev inställda i sista sekund så blev bara hemma. Det enda som hände var att jag, pappa, Malin och Åsa var hos Åsa där vi hade årets första grillning. Så gott! Och vi satt och njöt av maten i solen.

I tisdags så blev det äntligen av att jag och Emmy tog ett/två glas i stan. Meningen var ju att Amela skulle hängt med de två kvällarna innan. Men hon hade tyvärr redan åkt hem till Stockholm då så det blev ju inte så. Tråkigt! Träffade dock Anna en snabbis som jag inte träffat på åtminstone hela detta året. Så det var mysigt och se henne även om de var typ 15 minuter då hon skjutsade ner mig och Emmy till stan. Egentligen skulle vi sätta oss på Trädgården och ta ett glas men de var så blåsigt så vi valde att gå till PM Tak istället. Bilderna ovan är 1 av 2 drinkar vi drack på Pm. Vi åkte sen hem till henne, bokade tågbiljetter till Cypernresan, pratade skit och kollade ikapp Paradise hotel.

Off to Cypern

Jag och Emmy har pratat sedan i höstas att vi ska boka en resa av årets skattepengar. Något vi började prata mycket om när vi fick reda på ungefär hur mycket vi skulle få tillbaka i skatt. Vi hade pratat om att åka i September. Men sen hade vi en chillkväll hemma hos Emmy och vi började kolla på resor. Vi hittade faktiskt en del resor som var intressanta. Mest Spanien, Bulgarien, Greklad och Cypern. Till slut hittade vi en bra resa till Cypern för bra pris osv. Så vi ville inte vänta med att boka. Så redan innan skattepengarna ens hade kommit så bokade vi en resa till Cypern!

Så ja vi ska alltså åka en vecka till Cypern. Redan den 24 Maj - 1 Juni. Så de är snart avvärd! Vi ska åka från Kastrup-Danmark. Så vi kommer åka tåg ner dit på förmiddagen och sen går flyget på eftermiddagen. Vi åker till en stad som heter Larnaca som ligger jätte nära Ayia napa om man skulle vilja åka dit någon dag/kväll. Vi ska bo på ett hotell som heter Sentido Sandy beach och det är ett fyrsträrnigt hotell. (Bilderna ovan är från hotellet vi ska bo på.) Vi betalade ungefär 4350 kr var för flyg, hotell, transfer till och från flygplatsen och frukost ingår. Vi ska mest fokusera på sol och bad denna resa. Men samtidigt äta gott, dricka drinkar och hitta på lite aktiviteter. Ska bli så skönt att åka iväg lite eftersom jag ska jobba mestandels av sommaren.

Utflyttningsmiddag/vin/bowlingkväll

Åh vilken mysig kväll de blev igår! Ella hadr ordnat en liten utflyttningsmidddag/vinkväll/bowlingkväll. Så vi åkte till Ella för mat. Kycklingtacos. Supergott! Sen blev det prat och vin. Vid 22 var det dax för bowling, diskobowling. Där vi även drack en del. När vi gick därifrån var jag lite lullig ändå hehe. Vi gick sen till Ella en stund till innan det var dax att åka hem. Insåg när jag kom hem att jag fasiken var fullare än vad jag hade tänkt bli haha. Men kul hade jag iaf. Det märktes också att jag inte alls är bra på bowling med alkohol i blodet. Jag som brukar vara rätt okej på tävlingar. Brukar aldrig komma bland dom sista vilket jag gjorde denna gång, tävlingsmänniskan i mig var inte glad. Detta gnagde mig hela kvällen/natten sen.

Paris # del fem (Mobilbilder)

Bild 1 / Istället för en öl tog jag och Amela en cider på flygplatsen. Bild 2 / Uppe i luften. Bild 3 / Eifeltornet. Bild 4 / Finmiddag på flygplatsen innan hemgång.

Bild 5 / Mat på flygplatsen innan avgång. Bild 6 / En riktigt fin byggnad i inner Paris. Bild 7 / Frukost i solen. Bild 8 / Uppe i luften innan landning.

Bild 9 / Jag framför Eifeltornet. Bild 10 / Selfie på Disneyland. Bild 11 / Finmiddag på flygplatsen innan hemgång. Bild 12 / Close-up på Triumfbågen.

Paris # del fyra

När vi kom in till Disneyland så började någon slags parad som de körde med lite då och då under dagen. Vid 17 var det även då en parad, men en större. Med fler disneyfigurer och disneymusik. Fanns även Disneyfigurer (dräkter med människor i) som sprang runt på Disneyland hela dagen som man kunde fota. Fick inte bild på sådär jätte många av dom, men några ser ni ovan.

Detta var sista inlägget med systembilder från Paris. Har ett inlägg till med mobilbilder från Paris som kommer upp om någon dag. Sen har jag en till resa planerad i slutet av maj. Och när jag kommer hem från den resan (kanske till och med på resan, då datorn åker med) kommer det en massa nya bildbomber. smile

Paris # del tre

På lördagen så spenderade vi hela dagen på Disneyland. Så här är första inlägget från Disneyland. Allmäna foton från båda parkerna. Vi vaknade ganska tidigt på lördagmorgon och fixade i ordning oss, och kvällen innan hade vi varit på Lidl och köpt frukost som vi åt innan vi gick och tåg ut pengar för att sen sätta oss i en taxi till Disneyland. Vi var framme strax efter 10. (De öppnade vid 10) och sen var vi där tills stängning vid 20 och efter det hade de en liten show så vi var kvar till strax efter 21 innan vi tog taxi tillbaka till hotellet och somnade ganska snabbt när vi kom hem till hotellet då vi var helt slut.

Paris # del två

Efter vi hade sett Eifeltornet så åkte vi som sagt en tuctuc till Triumfbågen och stod där och fotade ett tag, när vi kände oss klara där tog vi en taxi till nästa sevärdighet vilket var Notredame. (Bilder på trumfbågen samt notredam längst upp.) Den snygga bilen på bilden ovan kunde man hyra för en dag. Stod några såna runt Eifeltornet. Vid Eifeltornet är det också en bro (Var på den vi stod och fotade, där stod även folk och sålde bilder de hade ritat som ni ser ovan.) Bussar som ni ser längst till höger ovan såg vi hela tiden. Tour bussar både med öppet tak och vanliga dubbeldäckare.

När vi kände oss färdiga med att se på sevärdiheterna så var det dax för mat. Hittade ett bra ställe vid Notradame. Ovan är maten vi åt! Efter det kollade vi på några marknadsstånd dom hade utanför restaurangen på gatan innan vi tog taxi och åkte hem till hotellet för sova.

Här har vi ett gäng bilder som vi tog vid Eifeltornet. laughing

På lördagen var vi på Disneyland och det kommer ett enskilt inlägg om det. De här två sista bilderna ni ser ovan är från söndagen då vi gick på ett köpcenter/stan och shoppade och åt innan vi åkte till flygplatsen vid 17.30 för att åka hem till Sverige igen.

Paris # del ett

Hej på er, long time no see. Är hemma från Paris nu och i och med det så kommer nu första delen av Parisbilderna. Kommer nog bli 3, 4 eller 5 inlägg om Paris. Tänkte även skriva och berätta lite om vad vi gjorde de dagarna vi var där. Så vi kan börja med torsdagen, det var då vi åkte från Arlanda. Vi åkte runt 16 tiden och var på flygplatsen i Paris runt 18.30. Då var det bara att hitta en taxi och åka till hotellet. (Vi var på hotellet runt 20.00) och då chekade vi in och lämnade våra saker innan vi gick och letade efter en restaurang i närheten för middag och sen gick vi en runda runt om vårat hotell innan vi gick och la oss.

För er som undrar över hotellet så var det verkligen inget att ha, såg inte ut som på bilderna på internet. Nej, usch. Vi tyckte inte om hotellet alls. Där sätter jag aldrig min fot igen. Dessutom placerade vi oss lite fel i Paris. Vi skulle bott lite mer i kärnan, då vi hamnade i en liten ort i Paris typ. Något jag kommer sträva efter nästa gång man åker dit. För ja jag vill absolut dit igen, älskade Paris som stad när man väl var inne i staden och bland allt folk.

Vi vaknade runt 08 på fredagen och gjorde oss iordning innan vi gick ner mot hamnen som vi bodde nära. Där gick vi nog runt i en timme och letade ett frukostställe och till slut hittade vi ett. Vi satt ute i solen och åt fransk frukost. (Bilderna längst upp.) Efter det tog vi en taxi till Eifeltornet. Där vi gick runt och kollade och fotade en massa. (Några få bilder ovan, fler kommer.) Sedan gick vi i det området en bra stund och njöt i solen. Sedan åt vi även lite crepes och ppocorn. (Bilder från när vi strosade runt i området av Efiltornet finns nedan.) När vi väl kände oss färdiga så åkte vi någon slags bil/tuctuc till nästa sevärdhet, och det får ni helt enkelt se i nästa inägg..wink

Firade Emmy

I fredags fyllde Emmy 23 år och hade styrt upp ett litet firande. Gick till Emmy runt 18.30/18.45 i fredags där även Marcus och Fanny var. Strax efter mig kom även Ella och vi började prata, umgås och spela kort. Sen åkte Emmy och Fanny och hämtade Josse som kom med tåget runt 19. Sen kom de tillbaka och vi fortsatte att prata, spela kort och umgås medans Josse samtidigt fixade sig. Efter ett tag kom även Tobbe en stund som även sen med Fanny körde ner alla oss till stan där vi skulle äta mat på Izakaya Moshi vid 21. Aldrig ätit där innan då det inte är min typ av mat, tog två tapasrätter och en drink och det var för det första svindyrt samt inte alls gott. Eller jo drinken var god, men maten var absolut inte god. Nej dit kommer jag aldrig gå igen. När vi var klara där gick vi en sväng till Pinchos för en drink. Sedan runt 00 tiden åkte dom flesta av oss hem till Emmy igen, där drack vi lite till, spelade prosseco pong och bara umgicks. Jag hade endast tänkt mig stanna en timme hos Emmy men det hände lite grejer som gjorde att jag blev kvar till 03.30. Tiden bara försvann. Jaja, det var en trevlig kväll iaf! Riktigt trevligt att träffa både Marcus och Josse igen då det var ett tag sedan jag träffade dom och de båda är ju hur goa som helst. smile

My obsession

Okej, nu måste vi bara prata kläder och mina obsessions. laughing
Först och främst jeans, Denim framförallt. Asså jeansjackor, jeans, jeanskjolar och jeansklänningar. Hallå hur jävla snyggt och vårigt dessutom?
Måste köpa mig en jeansjacka till våren då jag gav bort min 2017 för jag var trött på den. Varför gjorde jag ens de? Ångrar jag kanske idag ja.
De två jeansklänningarna på bilderna har jag faktiskt klickat hem. Och de är så snygga, så mycket snyggare än på bilderna faktiskt.
De kommer garanterat användas mycket i vår och sommar till ett par snygga lårstövlar eller öppentå klackar. LOVE!

Sen har vi ju skinn. Skinn hörni. Fake skinn såklart. Kommer de någonsin bli omodärnt? Blir det de lovar jag att de kommer komma tillbaka igen.
De är ju verkligen snyggt i vilket plagg som helst. Har varit väldigt besatt av skinnbyxor i flera år och haft många olika. Nu har jag ett par jag tycker om.
Skinnkjol har jag också som jag faktiskt skaffade mig förra sommaren. Har även en as snygg skinnklänning jag skaffade mig i höstas som jag älskar.
Och nu hörni, kommer det bästa. Linn Ahlborgs kollektion för NAKD som släpps på måndag, där är det en skinnklänning och en skinnskjorta jag tänkt norpa mig
åt som är dö snygga verkligen. (Är inte de på bilderna nedan.) Därimot är skinnklänningen nedan Hannalicious kollektion för NAKD som också är skitsnygg.

Okej, här är det inte just Adidas eller dressen jag älskar även fast jag älskar den med haha. Nej nu är det matrialet och färgen vi ska diskutera.
Jag har fått en obsession med kläderplagg med de tyget och den färgen. För hur snygg är inte färgen och även den är vårig! Tyget är ju hur mysigt som helst
och man kan verkligen både klä upp och klä ner det. Vill jag klä ner det och ha det på en mysig hemmakväll framför tven, eller en mysig promenad så passar ju
dressen ni ser nedan. Vill man klä upp det kan man ha ett par jeans, svarta byxor eller en snygg topp till byxorna med ett par snygga sneakers.
Trots att det är killmodel kan ju även tjejer ha dessa plagg nedan, så jag har faktiskt hoodien med halv dragkedja och älskar den.
Hade beställt byxorna också om de inte var slut när jag beställde hoodien. För de är så jäkla sköna och samtidigt snygga!

Sist men absolut inte minst har vi vinyl, hur snyggt är inte det? Något som är lite av de nya i moden är ju vinyl. Eller lack som vi också säger till det.
Jag har ett par lack/vinyl byxor som jag älskar. Men inte riktigt vågade gå ut i innan, kände väl mer att de var ett par festbyxor. Men de funkar faktiskt att ha till vardags också då de också går att både klä upp och klä ner. Dock är de så varma så de är ett par höst/vinter/tidig vår byxa. Skulle även vilja ha en vinylkjol.